Dagboek - 24
24
Wanneer dit gebeurd is, blijft me voorlopig nog een raadsel. Nergens is daar sprake van en het lijkt mij van veel recentere oorsprong dan de herstelling in 1935.
Natuurlijk weet ik dat dit niets bewijst ! Dat zal ik ook nooit durven te beweren, maar het maakt de geheimzinnigheid rond het orgel alleen maar groter. Is hier sprake van een herstelling, of heeft men hier ooit gezocht ? En waarom is er dan niet achter het orgel in die spleet tussen de muur gekeken ? En hoe heeft men die plaats kunnen bereiken om een eventuele herstelling uit te voeren ? En hoe is die 'beschadiging' in de eerste plaats kunnen ontstaan, op die hoogte ?
Allemaal vragen, waarop ik voorlopig het antwoord schuldig moet blijven, maar die telkens weer opnieuw mijn aandacht op het orgel vestigen.
En zo rollen we stilaan naar 2007. Voorlopig laat ik alles voor een tijdje rusten. Nieuwe theorieën komen en oude herrijzen uit hun as. De wetenschap dat de zoektocht voor velen onverminderd doorgaat, houdt me sterk.
En wat de toekomst ons moge brengen, dienen we geduldig af te wachten.
Mijn welgemeende en allerbeste wensen voor Kerst en Nieuwjaar aan allen die niet versagen.
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34